Biuro: ul. Indiry Gandhi 17B, 02-776 Warszawa

509-545-000 biuro@exigo.pl

Jakie usługi są realizowane w ramach outsourcingu IT?

2023-09-21

Coraz wiÄ™kszy rozwój technologii informacyjnej sprawiÅ‚, że automatyzacja zagoÅ›ciÅ‚a na staÅ‚e w wielu obszarach naszego życia, również w biznesie. DziÅ› każde przedsiÄ™biorstwo w mniejszym lub wiÄ™kszym stopniu opiera swojÄ… pracÄ™ na rozwiÄ…zaniach elektronicznych: komputerach, serwerach, routerach, drukarkach itp.

Tego rodzaju sprzÄ™t bywa jednak zawodny, szczególnie wtedy, gdy poddawany jest intensywnym eksploatacjom. StÄ…d konieczność współpracy ze specjalistami IT, których zadaniem jest dbanie o sprawne dziaÅ‚anie systemów informatycznych. Aby ograniczyć koszta zwiÄ…zane z ich zatrudnianiem, wiele przedsiÄ™biorstw wybiera outsourcing IT, czyli usÅ‚ugi informatyczne Å›wiadczone przez innÄ…, niezależnÄ… firmÄ™ specjalizujÄ…cÄ… siÄ™ w tej dziedzinie.

Co obejmuje outsourcing IT?

Firmy oferujące outsourcing IT świadczą usługi informatyczne w bardzo szerokim zakresie. Ich głównym zadaniem jest oczywiście sprawowanie pieczy nad poprawnym i wydajnym funkcjonowaniem wszystkich elementów wchodzących w skład infrastruktury informatycznej w danej firmie, czyli zarządzanie systemami IT i monitorowanie ich pracy, administrowanie siecią wewnętrzną, archiwizacja danych i tworzenie kopii zapasowych, konfiguracja i aktualizacja oprogramowania oraz regularne przeglądy i konserwacja sprzętu.

Ale to nie wszystko. Outsourcing IT dla firm obejmuje także pomoc w przypadku awarii, od drobnych usterek po poważne uszkodzenia i zniszczenia sprzÄ™tu, oraz wsparcie w doborze najbardziej optymalnych rozwiÄ…zaÅ„ technologicznych, dostosowanych do specyfiki danej branży. Niektóre firmy informatyczne w ramach outsourcingu IT oferujÄ… także leasing sprzÄ™tu elektronicznego: komputerów PC, laptopów, tabletów, smartfonów i innych. W zależnoÅ›ci od potrzeb, klient może zdecydować siÄ™ kompleksowy outsourcing IT, obejmujÄ…cy wszystkie wymienione wyżej usÅ‚ugi, lub częściowy, obejmujÄ…cy tylko najważniejsze z nich. Taka elastyczność umożliwia – w razie potrzeby – redukcjÄ™ kosztów.

W jaki sposób realizowany jest outsourcing IT?

Outsourcing IT realizowany jest w dwóch wariantach: lokalnie i zdalnie. Oznacza to, że w sytuacji, gdy niezbÄ™dna jest bezpoÅ›rednia pomoc fachowca (np. wtedy, gdy dojdzie do fizycznego uszkodzenia sprzÄ™tu), firma wysyÅ‚a specjalistÄ™ do klienta, aby naprawiÅ‚ problem na miejscu. Natomiast w pozostaÅ‚ych przypadkach usÅ‚ugi realizowane sÄ… za poÅ›rednictwem zdalnych kanałów, zaÅ› wsparcie techniczne udzielane jest przez telefonu, czat i pocztÄ™ elektronicznÄ…. To ogromna wygoda i oszczÄ™dność czasu, dlatego wielu klientów bardzo chwali sobie taki model współpracy.